چه خبر؟
چه خبر

استیو جابز تاجر آمریکایی

چه چیزی استیو جابز را مهم می کند؟

مبتکر کاریزماتیک عصر کامپیوترهای شخصی، استیو جابز، جابز شرکت اپل را با استیو وزنیاک در سال 1976 بنیانگذاری کرد و بعداً آن را به غول صنعت مخابرات تبدیل کرد. او بر معرفی محصولات نوآورانه ای مانند آی پاد و آیفون نظارت داشت که هر دو به طور گسترده به عنوان نابغه و رویا شناخته می شوند.


دوران کودکی استیو جابز چگونه بوده است؟

استیو جابز در کوپرتینوی کالیفرنیا در سال 1955 به دنیا آمد و توسط والدینی که فرزندخوانده بودند بزرگ شد. زمانی که جوانتر بود، علاوه بر مهندسی، علایق مختلفی داشت. جابز پس از ترک کالج رید به عنوان طراح بازی های ویدیویی در آتاری مشغول به کار شد و بعداً برای مطالعه آیین بودا به هند سفر کرد. او در اولین حضور اپل در سال 1976 شرکت کرد.

استیو جابز چگونه درگذشت؟

پس از تشخیص نادر سرطان لوزالمعده در سال 2003، جابز تحت عمل جراحی ویپل (Whipple) قرار گرفت که یک روش بازسازی قابل توجه بود. جابز در سال 2009 تحت پیوند کبد قرار گرفت. او در آگوست 2011 سمت خود را به عنوان مدیر عامل اپل ترک کرد و دو ماه بعد در سن 56 سالگی درگذشت.

 

این پست کوتاه فقط جهت اشنایی دوستان با استیو جابز است، برای اطلاعات بیشتر میتوانید در گوگل سرچ کنید.


نوشته شده در تاريخ يکشنبه 26 تير 1401 توسط مدیر

وارن بافت یک تاجر و بشردوست آمریکایی است.

چه چیزی وارن بافت را به شهرت رساند؟

"اوراکل اوماها"، وارن بافت، یک تاجر و نیکوکار مشهور آمریکایی است که معمولاً به عنوان موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم شناخته می شود. او با پشت سر گذاشتن هنجارهای سرمایه گذاری، به ثروت شخصی بیش از 60 میلیارد دلار دست یافته است.


اصلی ترین وسیله سرمایه گذاری مورد استفاده وارن بافت چیست؟

شرکت برکشایر هاتاوی، سازنده منسوجات، در سال 1965 تحت کنترل اکثریت وارن بافت قرار گرفت و این شرکت به وسیله اصلی سرمایه گذاری او تبدیل شد. سهام شرکت برکشایر هاتاوی که به صورت عمومی عرضه شده است، از دهه 1960 تا 1990 سالانه حدود 28 درصد افزایش یافته است. بافت یکی از ثروتمندترین مردان جهان، از طریق توسعه برکشایر هاتاوی به این ثروت رسید.


وارن بافت از چه سازمان هایی حمایت مالی می کند؟

وارن بافت در ژوئن 2006 اعلام کرد که بیش از 80 درصد از ثروت خود را به سازمان های بشردوستانه خواهد داد. بنیاد بیل و ملیندا گیتس، که بر چالش های بهداشت و آموزش جهانی تمرکز دارد، دریافت کننده اصلی بود. سه کسب‌وکار که توسط بچه‌های بافت اداره می‌شد و بنیاد سوزان تامپسون بافت، که نام همسر فقید او را دارد، دیگر مشاغل بودند.


وارن بافت کی بود که مدال آزادی ریاست جمهوری را دریافت کرد؟

در سال 2011، وارن بافت مدال آزادی ریاست جمهوری را دریافت کرد.
وارن بافت، با نام کامل وارن ادوارد بافت، یک کارآفرین و نیکوکار آمریکایی است که به دلیل سرپیچی از هنجارها و ایجاد ثروت شخصی بیش از 100 میلیارد دلار، به عنوان موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم شناخته می شود.


نوشته شده در تاريخ يکشنبه 26 تير 1401 توسط مدیر

یک تاجر آمریکایی موفق را به یاد بیاوردید

حتما شما جف بزوس را  هم به یاد اوردید.

بیوگرافی اولیه از جف بزوس، یک تاجر آمریکایی، به عنوان بنیانگذار و مدیر عامل فروشگاه آنلاین Amazon.com، سهم قابل توجهی در توسعه تجارت الکترونیکی داشته است.

ارزش او در سال 2020 بیش از 180 میلیارد دلار بود.


آمازون چگونه توسط جف بزوس تاسیس شد؟
به منظور راه اندازی یک کتابفروشی مجازی، جف بزوس در سال 1994 سمت خود را به عنوان یک بانکدار سرمایه گذاری ترک کرد و به سیاتل، واشنگتن نقل مکان کرد.
بزوس شروع به ساخت نرم افزار وب سایت در گاراژ خود کرد و در عین حال تعداد کمی از افراد را به کار گرفت. او با سایت Amazon.com شروع به فعالیت کرد.
در سال 1995 اولین کتاب فروخته شد.


محل تولد جف بزوس

در 12 ژانویه 1964، جف بزوس در آلبوکرکی، نیومکزیکو به دنیا آمد. او بیشتر دوران کودکی خود را در هیوستون تگزاس گذراند و سپس در نوجوانی به میامی فلوریدا نقل مکان کرد.
 


نوشته شده در تاريخ يکشنبه 26 تير 1401 توسط مدیر

سوالات برتر:
ایلان ماسک چه زمانی متولد شد؟
در 28 ژوئن 1971، ایلان ماسک متولد شد.
ایلان ماسک چگونه به شهرت رسید؟
ایلان ماسک اسپیس ایکس و پی پال را راه اندازی کرد، شرکتی که پرداخت های اینترنتی را مدیریت می کند. او به عنوان مدیرعامل تسلا، تولیدکننده خودروهای الکتریکی منصوب شد.
ایلان ماسک در چه دانشگاهی تحصیل کرد؟
ایلان ماسک قبل از انتقال به دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا در دانشگاه کوئینز تحصیل کرد. او در کینگستون، انتاریو به دنیا آمد و بزرگ شد.
ایلان ماسک چه دستاوردهایی داشته است؟
ایلان ماسک شرکت سازنده موشک و سفینه فضایی SpaceX را تأسیس کرد. او به سمت مدیرعاملی رسید و به سرمایه‌گذار قابل توجهی در تولیدکننده خودروهای الکتریکی تسلا تبدیل شد.

 


نوشته شده در تاريخ يکشنبه 26 تير 1401 توسط مدیر

ایلان ماسک به طور ناگهانی توییت کردن را متوقف می کند.
ایلان ماسک به یکباره توییت کردن را کنار می‌گذارد.
مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس آخرین بار بیش از یک هفته پیش در وب سایتی که به دنبال خرید آن است، وبلاگ نویسی کرد.


نوشته شده در تاريخ يکشنبه 26 تير 1401 توسط مدیر

نام و جنسیت ویویان ماسک دختر ایلان ماسک تغییر کرد.
حتی پس از گذشتن از نقطه عطف داشتن 100 میلیون فالوور، که تنها با تعداد کمی از کاربران پلتفرم به اشتراک گذاشته شد، او بی صدا ماند.
آقای ماسک یک کاربر سرشناس توییتر و یکی از فعال ترین سلبریتی های این پلتفرم است.
او بیش از یک ماه قبل هر روز حداقل یک بار در سکوت مرموز خود پست می گذاشت.
با این حال، این اولین بار نیست که او از توییتر فاصله می گیرد.
او در سال های اخیر گهگاه اعلام کرده است که استفاده از سایت را متوقف خواهد کرد، اما معمولاً ظرف چند روز برمی گردد.

این سکوت در حالی رخ می دهد که توییتر و استفاده آقای ماسک از آن بیشتر و بیشتر مورد بررسی قرار می گیرند. او به سمت تکمیل قرارداد خود حرکت کرده است، که سهامداران آن را بهبود بخشیده اند، اما او همچنان به این موضوع اشاره می کند که این وب سایت دارای حساب های جعلی بیشتر از آن چیزی است که مایل به تایید عمومی است.
ماسک همچنین پس از اینکه کارمندان اسپیس ایکس نامه ای سرگشاده ترتیب دادند که در آن از او به دلیل پست های مداوم و تأثیر آن بر تجارت انتقاد کردند، به طور ناگهانی از توئیت دست کشید.


نوشته شده در تاريخ يکشنبه 26 تير 1401 توسط مدیر

ایلان ماسک با دارایی خالص بیش از 212 میلیارد دلار تا 20 می 2022، ثروتمندترین فرد جهان است و پس از آن جف بزوس (131 میلیارد دلار)، برنارد آرنو (126 میلیارد دلار) و بیل گیتس (117 میلیارد دلار) قرار دارند.
وارن بافت با ثروت خالص 110 میلیارد دلاری پنجمین فرد ثروتمند جهان است. لری پیج با 101 میلیارد دلار دارایی شخصی در جایگاه دوم قرار گرفت و گوتام آدانی با 104 میلیارد دلار در جایگاه ششم قرار گرفت. سرگئی برین که دارایی خالص او 96.5 میلیارد دلار است در رتبه هشتم قرار دارد. در فهرست 10 ثروتمند برتر جهان، موکش آمبانی (90.7 میلیارد دلار) در رتبه نهم قرار گرفت و پس از آن استیو بالمر (89.8 میلیارد دلار) قرار گرفت.

رتبه بندی لیست افراد ثروتمند بر اساس اخرین تحقیقات :

  1. Elon Musk: $212 billion
  2. Jeff Bezos: $131 billion
  3. Beard Aault: $126 billion
  4. Bill Gates: $117 billion
  5. Warren Buffett: $110 billion
  6. Gautam Adani: $104 billion
  7. Larry Page: $101 billion
  8. Sergey Brin: $96.5 billion
  9. Mukesh Ambani: $90.7 billion
  10. Steve Ballmer: $89.8 billion
  11. Larry Ellison: $84.6 billion
  12. Carlos Slim: $76.0 billion
  13. Mark Zuckerberg: $70.6 billion
  14. Zhong Shanshan: $67.2 billion
  15. Francoise Bettencourt Meyers: $66.0 billion
  16. Jim Walton: $57.0 billion
  17. Julia Flesher Koch & family: $56.7 billion
  18. Charles Koch: $56.7 billion
  19. Rob Walton: $56.5 billion
  20. Alice Walton: $54.8 billion
  21. John Mars: $48.3 billion
  22. Jacqueline Badger Mars: $48.3 billion
  23. Amancio Ortega: $45.5 billion
  24. Michael Dell: $44.6 billion
  25. Klaus-Michael Kuehne: $44.6 billion

یافته ها و روش شناسی تفصیلی در زیر ارائه شده است.

مجله CEOWORLD پانلی از کارشناسان را گرد هم آورد تا نقاط داده‌ای را که تقریباً از هر منبع رسانه‌ای ردیابی ثروت معتبر گرفته شده است، از جمله Bloomberg، The Richest، Money Inc، Cheat Sheet، GOBankingRates، Celebrity Net Worth، Wealthy Gorilla، Forbes و غیره را بررسی کند.

قضاوت تحریریه برای تعیین رتبه بندی نهایی بر اساس اجماع از این منابع استفاده شد. جدیدترین دوره در دسترس برای همه داده ها استفاده می شود.

برخی به دلایل مختلف از آمار رسمی کنار گذاشته شدند که مهمترین آنها نبود اطلاعات مورد نیاز بود. فقط به خاطر داشته باشید که این اعداد و تغییرات فقط بر اساس عوامل و اسناد مختلفی است که در دسترس عموم است. برای کل نمونه داده ها، حاشیه خطای نمونه مثبت یا منفی 1.2 درصد است.

باید در نظر داشت که مانند تمام تحقیقات پیمایشی، ممکن است منابع دیگری از خطا وجود داشته باشد که می تواند بر یافته ها تأثیر بگذارد، از جمله به عنوان خطای پوشش، عدم پاسخ و اندازه گیری. هر عدد به دلار آمریکا می باشد.


نوشته شده در تاريخ پنجشنبه 9 تير 1401 توسط مدیر

کریستیانو رونالدو، 37 ساله، هیکل پاره شده باورنکردنی را در پست جدید نشان می دهد


در عکسی که بازیکن منچستریونایتد روز یکشنبه در اینستاگرام آپلود کرد، نگاهی به بدن لاغر کریستیانو رونالدو بیندازید.


کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی فوتبال روز یکشنبه عکسی از خود در حال تمرین در باشگاه در صفحه رسمی اینستاگرام خود منتشر کرد. مهاجم منچستریونایتد در عکس اینستاگرامی بدن خود را نیز به نمایش گذاشته است که مورد توجه هوادارانش قرار گرفته است. گمان می رود که این بازیکن 37 ساله در حال حاضر به همراه خانواده خود در تعطیلات در مایورکا اسپانیا به سر می برد.


رونالدو در توضیح این عکس نوشت: «احساس خوبی دارم»


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 8 تير 1401 توسط مدیر

ایلان ماسک، بایدن و حزب دموکرات را که به ادعای او تحت سلطه اتحادیه‌ها است، «دیوانگی سطح بعدی» می‌خواند.

در قسمت دوم گفتگوی طولانی با باشگاه تسلا Owners Silicon Valley، ایلان ماسک حزب دموکرات را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 

ماسک از این فرصت برای بیان دیدگاه‌های خود در مورد حزب دموکرات، روابط آن‌ها با اتحادیه‌های کارگری و حذف تسلا از یک رویداد خودروهای الکتریکی در کاخ سفید به دلیل عدم عضویت در اتحادیه استفاده کرد.

ماسک به ویژه از روابط نزدیک حزب دموکرات با رهبران کارگری انتقاد کرد.

 

ماسک به مصاحبه کنندگان گفت:


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 8 تير 1401 توسط مدیر